Формування
комунікативної компетентності школярів
засобами інформаційно-комунікаційних
технологій.
Інноваційне
суспільство, в якому ми живемо, ставить
перед школою два актуальні завдання –
виробити в дитини уміння, навички і
бажання навчатися впродовж життя, щоб
завжди бути конкурентоспроможним. А
також забезпечити індивідуальну й
самостійну роботу учня, перебудувати
зміст і методи навчання з орієнтацією
на компетентність. При досягненні цих
завдань ми будемо мати людину, для якої
знання – фундамент життя.
Модернізація
системи освіти відкриває нові горизонти
та можливості, але пред’являє високі
вимоги до професійної компетентності
вчителя. Робота педагога – це постійна
творчість, а творча діяльність передбачає
наявність здібностей, які мають бути
властиві кожному учителю: прихильність
до дітей, витримка й володіння собою,
здатність керувати своїм психічним
станом і настроєм, швидко набувати й
розширювати свої знання тощо. Вчитель
ХХІ століття має володіти сучасними
педагогічними та інформаційними
технологіями. Вже зараз стає очевидним,
той факт, що одна із найважливіших
складових професійної компетентності
вчителя є ступінь його готовності до
використання сучасних ІКТ у своїй
професійній діяльності.
Важливим
є використання Інтернету. Як інформаційна
система Інтернет пропонує користувачам
багато ресурсів та великий обсяг
інформації. Базовий набір послуг може
включати в себе:
- електронну пошту;
- телеконференції;
- відеоконференції;
- можливість опублікувати
свою інформацію, створити свою сторінку;
- доступ до інформаційних
ресурсів:
- довідкові
каталоги;
- пошукові системи;
- спілкування в мережі.
Оволодіння
комунікативною та полікультурною
компетенція не неможливе без практики
спілкування. Використання ресурсів
Інтернету на уроці англійської мови є
просто незамінним. Віртуальна середа
Інтернету дозволяє вийти за межі часу
та простору, та надає користувачам
можливість аутентичного спілкування
з реальними співрозмовниками на актуальні
теми. Але не можна забувати, що Інтернет
є лише допоміжним технічним засобом
навчання. Для досягнення оптимальних
результатів необхідно грамотно поєднувати
його використання на уроках.